Secret hotel.

 
Sådärja!
 
Nu har jag bokat bussresa & hotellövernattning i Stockholm i slutet av september.
För att få klart med visumet måste man nämligen åka till den Amerikanska ambassaden i Stockholm för en kort intervju (på engelska), därefter är visumet klart. Om det går bra alltså, men det är klart att det gör.
 
Jag och mamma har suttit och letat ett bra, centralt halvokej-billigt hotell i flera dagar, men jag har kommit fram till att det är tamigtusan biligare att åka tur&retur till Thailand än att sova i Stockholm två nätter på ett centralt och bra hotell. Det är helt sjukt egentligen! 
På en hemsida stod det dock att det är många som ska bo på hotell under samma datum som vi, men det är sjukt dyrt vilket som.
 
Till slut hittade jag iallafall en liten spännande upplevelse som heter "Secret hotel", för endast 450:-/natt, så för 1800:- fick vi nu boende i två nätter, på ett "centralt", 4-stjärnigt, dubbelrum med badrum, inkl. frukost. 
48 timmar innan resan så får jag ett mail om vart vi ska bo, och nu är det bara att hålla tummarna att vi hamnar centralt och bra, det är faktiskt en bit till ambassaden, och med tanke på att det endast fanns tider kring 9.00-tiden på morgonen så gäller det att vara uppe med tuppen, men det måste man ju vilket som eftersom att man ska avnjuta hotellfrukosten.
 
Som sagt så tar jag med mig mamma och har en liten mor- och dotter minisemester, då vi bara ska mysa på och ha det bra. Det känns som en bra idé innan jag lämnar landet i ett år.
 
In eng:
Finally, I've booked my interview in Stockholm!
Since you have to get a Exchange Visitor J-1 visa, (which is the only legal way to work as an au pair in the US) you have to book an interview at the embassy. So 27 September I will be at the embassy, and I will travel to Stockholm the 26t with my lovely mum and spend two days there with her. 
After some research of different hotels and hostels I decided to reserve two nights at the "secret hotel", wich is a secret (of course) hotel until 48 hours before the first reserved night. The only thing that we have been promised is that the hotel is a 4-stared hotel, it's central and we'll be sleeping in a doubleroom including breakfast. Wich sounds great since the price was so much better then all the others.
I think me and mum will have two great days in Stockholm, since we both love having some mum- and daughter time.
 
Xo xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0