Äntligen!

 
Om 65 dagar händer det jag har drömt om i flera år. 
 
   Ja, jag hittat en familj. En underbar sådan som jag ska bo hos i ett år i Minneapolis. Dem har tre underbara barn och dem har haft tre Au Pairer tidigare, varav en svensk & en norsk, och det känns så himla bra!
   Det klickade liksom redan från början då jag pratade med mamman Glynne, och sedan dess har jag gått och varit smånervös och tänkt, "Är det nu det händer?". Samtidigt har jag inte vågat ta ut något i förskott, då jag är en person som lätt intalar mig själv saker och kanske får förhoppningar, för då vet jag att jag nästan hade gett upp efteråt. Men efter att jag skype'at med pappan i familjen så fick jag ett samtal av Glynne, 40 minuter senare ungefär, då hon sa att han hade ringt upp henne direkt efteråt och sagt att det hade gått jättebra och att han gillade mig. Sedan sa hon bara "So why I'm calling, is because we would like to match with you now!".
Så fort jag hörde den meningen så blev jag tvungen att "spela om den" i huvudet och verkligen försöka inse vad hon faktiskt just sa; och hur förklarar man en obeskrivlig känsla för någon? Framförallt, hur förklarar man en obeskrivlig känsla för någon på ENGELSKA? Jag blev ju helt till mig, jag tror att ordet excited sas ungefär 65 gånger de sista minuterna av samtalet, och det var inte bara av mig, så detta känns jättebra. Men, jag har som ni kanske förstår inte riktigt förstått allt än. Jag kommer nog inte förstå det förrän jag har packat väskan och sitter på flyget.
 
Det är dock lite arbete med visum och allt, men den 5 november (om det inte sker några konstigheter) så sitter jag på planet till New York, för 4 dagar inskolning med andra Au Pairer som åker samtidigt som mig.
 
Mitt största problem (just nu); Jag måste köpa en stor, lätt resväska. Frågan är bara, vad tar man med sig? Jag måste ha med mig kläder/skor/saker för 4 årstider. Det lättaste är att köpa mycket där såklart. Så så får det nog bli, för jag tror att det måste inhandlas lite grejer inför vintersäsongen som nästan sätter igång samtidigt som jag kommer dit :-)
 
Frågan är också när man ska börja skriva på engelska så att familjen kan läsa allt man skriver? Äh, jag får lösa det eftersom :-) När jag är i USA kommer det iallafall bli mer och mer engelska antar jag, eftersom att jag kommer få nya vänner osv. som bara kan engelska som gemensamt språk etc.
Såå, snart får ni vänja er, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0