"When I grow up"

 
   När jag blir stor, när jag har studerat klart och har egen lägenhet (förhoppningsvis har jag även hittat nån att dela den och mitt liv med), så vill jag ha ett jobb där jag kan/ska vara formellt snyggt klädd. Typ som på bilderna här ovanför? Tight kjol, skjorta, kavaj, klackskor, kostym-aktigt osv. Jag vet inte, det är bara nåt jag har tänkt på i flera år, att det ser seriöst ut, förstår ni? Man kanske inte vill gå runt så varje dag, men till en viss del? 
(Okej, en bild från "Bad teacher" gjorde sig kanske inte så gott här, men hon såg ju faktiskt formell ut även om bilden fullständigt skriker ut BAD...)
Förhoppningsvis är jag också väldigt drivande och eftertraktad i sysslorna på jobbet, brinner för det jag gör och KANSKE är jag en riktig business woman? Det viktigaste är ju såklart att man trivs med arbetet, men att ha ett arbete där man trivs och tjänar skapligt bra vore såklart det bästa. Och man ska aldrig nöja sig, right? Det sa min morbror i förrgår. För då kan man bli bekväm. Detta gäller såklart inte alla kategorier här i livet dock. "Kärleken" finner man kanske flera gånger här i livet, men nån gång hittar man verkligen rätt, och då ska man nöja sig.
 
   Jag har för mig att mina vänner flera gånger har påstått att jag har klätt mig som en businesswoman, och kanske klär det min personlighet emellanåt, (samtidigt som jag är en väldigt flummig, öppen person som bjuder på mig själv så kan jag vara/är jag faktiskt sjukt seriös, bara jag vill!) - Men seriöst? Jag - i kostym? Jag som sedan jag föddes har drömt om att bli alltifrån busschaufför - barnmorska, komiker, skådespelare, snickare, dagisfröken, inredningsdesigner (okej, det skulle väl passa?) osv osv. Ett liv på ett kontor har jag aldrig i hela mitt liv drömt om, det har varit något av de saker som jag har sagt under flera år, "Jag vill aldrig sitta på ett kontor i hela mitt liv!" - Men man kan ju faktiskt ha en arbetsplats där man kan göra både och. Det skulle vara nåt det! Det skulle iallafall passa min ena, stora egenskap - att jag är flexibel. 
 
 
   Ska jag vara ärlig så drömmer jag numera om att bli programledare eller fastighetsägare.
Kanske blir jag en businesswoman ändå, på mitt egna vis?
 
   Ähh. Life will tell me somehow. Man vet aldrig vad jag kan få för mig i/efter USA!
 
   Nu ska jag göra någon nytta. "Varför grubbla"? Allt kan förändras på bara någon sekund. Och förmodligen kommer 75% förändras efter bara någon månad i USA.
 
   Jag kanske startar en egen camping, blir storsäljare av Herbalife eller så utbildar jag mig till programledare och extraknäcker med att renovera upp lägenheter för att sedan sälja dem. Vilket är min dröm, hittills.
 

   Som avslutning på detta extremt roliga inlägg, så tänkte jag bara säga att min katt ligger och snarkar här bredvid mig i soffan nu. Hon snarkar!? SÖTNOSEN!
Jag är nog den enda familjemedlemmen i vår familj som INTE gör det...
 
Tack för mig - Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0