Det är inte "bara" att åka som Au Pair.

 
   Jag har äntligen fått kontakt med en av tjejerna som jag kommer flyga med från Arlanda till New York, så vi sitter och peppar varandra och löser våra packnings-problem. Samtidigt kikar jag runt på bloggar och läste även hennes, så då hittade jag en superbra checklista som hon har skrivit. Det är faktiskt rätt mycket jobb innan man kan åka iväg som Au pair. Mycket smågrejer och så, men det är ju så värt det när allt är klart.
Här får ni en liten uppfattning om vad vi har behövt göra!
 
[X] Få ihop alla barntimmar som krävs.
[X] Bli klar med ansökan
[X] Skriva brev till värdfamiljerna
[X] Få ansökan godkänd av huvudkontoret
[X] Skicka in barnerfarenhets referenser till SI
[X] Skicka in kopia på körkort till SI
[X] Skicka in kopia på slutbetyg till SI.
[X] Skicka in kopia på passet till SI
[X] Skicka in karaktärs referens till SI
[X] Åka på intervju 
[X] Skicka efter polisregisterutdrag (görs på intervjun)
[X] Börja matchning
[X] Tacka nej till familjer man inte är intresserade av)
[X] Acceptera en värdefamilj
[X] Boka tid för och göra hälsoundersökning
[X] Göra visumansökan online
[X] Ta foton till visumet & internationella körkortet
[ ] Beställa internationellt körkort
[X] Signera visumansökan
[X] Betala visumavgift, få kvitto på det
[X] Proof of funds att ha med till ambassaden
[X] Betala programavgift & försäkring till SI
[X] Besöka Amerikanska ambassaden
[ ] Köpa presenter till familjen
[ ] Packa
[ ] Säga hejdå till alla
[ ] Åka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0